پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

گزارش تخصصی,گزارش تخصصی معلمان,گزارش تخصصی درباره,گزارش تخصصی در مورد,گراش تخصصی راجع به,گزارش تخصصی کلاس,گزارش تخصصی پایه,گزارش تخصصی معاون اجرایی,گزارش تخصصی مدیر مدرسه,گزارش تخصصی آموزگار,گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی دبیران,گزارش تخصصی معلمان دبیرستان,گزارش تخصصی بصورت ورد,گزارش تخصصی بصورت ورد وآماده,گزارش تخصصی دبیر,گزارش تخصصی هنر آموز,گزارش تخصصی هنرستان,گزارش تخصصی متوسطه 1, اقدام پژوهی, اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی پایه ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع دبستان, اقدام پژوهی در مقطع دبیرستان, اقدام پژوهی در مقطع راهنمایی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف تجربیات,تجربیات بصورت ورد,تجربیات برای ارتقای شغلی,تجربیات برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات معاون آموزگار,تجربیات یک معاون آموزگار,تجربیات و مستندات یک معاون آموزگار,تجربیات معاون آموزگار برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات معاون آموزگار ابتدایی,مستندات آموزشی ارتقای شغلی معاون آموزگار,تجربیات دبیران,تجربیات آموزگار,,اقدام پژوهی,اقدام پژوهی چیست,اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی,اقدام پژوهی رایگان,اقدام پژوهی معلمان,اقدام پژوهی درس ریاضی,اقدام پژوهی املا,اقدام پژوهی ریاضی,اقدام پژوهی اضطراب,اقدام پژوهی چیست,اقدام پژوهی چیست,تحقیق اقدام پژوهی چیست,مراحل اقدام پژوهی چیست,نمونه اقدام پژوهی چیست,اقدام پژوهی معلمان چیست,مقاله اقدام پژوهی چیست,طرح اقدام پژوهی چیست,روش اقدام پژوهی چیست؟,اقدام پژوهی ابتدایی املا,اقدام پژوهی ابتدایی ریاضی,نمونه اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,اقدام پژوهی سوم ابتدایی,اقدام پژوهی اول ابتدایی,دانلود اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی دوم ابتدایی,موضوع اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی رایگان,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی درس ریاضی,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی درس املا,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی پایه اول,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی

۴۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی

دانلود گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی بر سلامت روانی و جسمی دانش آموزان پایه متوسطه

چکیده:
آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می‌کند. دانش‌آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد. چنین فردی از بیماری و نارسایی‌ها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطاف‌پذیری و سرعت از ویژگی‌های چنین دانش‌آموزی است..
هرچه برنامه‌های مناسب ورزشی، زودتر و در سنین کمتری اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارسایی‌ها کمتر خواهد بود. ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انظباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند. مهارت‌های بدنی زاییدن قدرت استقامت و چابکی بدن است و با اجرای برنامه‌های صحیح ورزشی به دست می‌آید.
ما در این گزارش به این نکات میپردازیم:
– سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان
۲- رشد تکامل و یادگیری حرکتی مناسب با سن
۳- تربیت فردی و گروهی



لینک دانلود:


دانلود گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی بر سلامت روانی و جسمی دانش آموزان پایه متوسطه


دانلود گزارش تخصصی نقش ورزش و تربیت بدنی بر سلامت روانی و جسمی دانش آموزان پایه متوسطه

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


تعداد صفحات: 20 کد محصول :6757 حجم فایل:58,95 KB نوع فایل :rar 


اقدام پژوهی چگونه توانستم درس زیست شناسی جذاب تر کنم

چکیده

از زمانی که به تدریس درس زیست شناسی پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخی از دانش‌آموزان به کلاس شده‌ام؛ که از درس، کتاب و معلم گریزان و بیشتر سعی دارند که خودشان بصورت مستقل و بدون اتکا به معلم درس را فرا بگیرند. این وضعیت چندان برای من و کلاس خوش آیند نبود بنابراین تصمیم گرفتم تا آنجا که می‌توانم وضعیت نامطلوب را دچار تغییر و تحول نموده و کلاسم را از هر لحاظ دارای شور و نشاط کافی نمایم.نتیجه‌ای که در نهایت پس از به کار بردن راه حل‌های مختلف برای اینجانب عاید شده، شور و نشاط و علاقه به درس، همراه با فعالیت دانش‌آموزان در کلاس بوده است. که این مسئله برایم ارزش زیادی داشته است.از دیگر مواردی که باید به آن اشاره شود کسب موفقیت دانش‌آموزان در آزمونهای پایانی بود.شرکت همگی دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه در پرسش‌های کلاسی، انجام برخی تکالیف محوله و رقابت سالم در بین آن‌ها از دیگر مواردی است که از کنار آن نمی‌توان به سادگی گذشت.در نشست‌ها و گفتگوهایی که با همکاران مختلف داشته‌ام، در استفاده از راه‌حل‌های مذکور، بیشتر تشویق می‌شدم.

مقدمه

موضوع اصلی من(چگونه توانستم درس زیست شناسی جذابتر کنم)است.هدف من از انجام این اقدام پژوهش جذابتر کردن درس زیست شناسی برای دانش آموزان مدرسه محدثه است. زیست شناسی یکی از مهم ترین درس های پایه در دبیرستان است. در آموزش زیست شناسی چالش جدی قرن حاضر تغییر رویه از الگوهای تدریس منسوخ به الگوهای یادگیری موثر است . تاکید بر یادگیری ( و نه تدریس ) بر پایه اصول ساخت گرایی استوار است. این روش دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشیدن به عمق یادگیری است . مرحله گذار از تدریس زیست شناسی به یادگیری زیست شناسی چندان هم سهل و آسان نخواهد بود ، چرا که مستلزم کسب برخی مهارت ها از سوی شاگردان و مربیان است . از جمله مشکلات مهم، آماده کردن فراگیران با ساختارهای جدید آموزشی به منظور ارتقای پردازش و تحلیل اطلاعات زیست شناختی است . دیدگاههای دانش آموز محور با مقاومت شاگردان، دانشجویان، اساتید و مدیران آموزشگاهها و دانشکده ها مواجه خواهد شد. دلیل منطقی که من را وادر به انجام چنین پژوهشی کرد،علاقه نداشتن دانش آموزان به درس زیست شناسی است.


لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس زیست شناسی جذاب تر کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس زیست شناسی جذاب تر کنم

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

ررتعداد صفحات: 15     کد محصول :6758      حجم فایل:27,69 KB      نوع فایل :rar 




گزارش درس فرهنگ و هنر

دانلود گزارش تخصصی نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) وبیان تاریخچه خط

چکیده:
رویکرد برنامه درسی هنر یا همان تربیت هنری در صدد شکوفایی فطرت دانش آموزان از طریق ایجاد محیط آزاد برای تقویت حواس، تخیل، خلاقیت، ظرفیت های نهفته هوش و تفکر، و افزایش حساسیت دانش آموزان نسبت به ویژگی ها و ابعاد زیباشناختی اشیا و پدیده های مختلف است. درس هنر از طریق تربیت هنری در صدد رشد و شکوفایی قابلیتها و حساسیتهای هنرمندانه دانش آموزان است و به آنها یاد می دهد که چگونه ببینند، بشنوند، ارتباط برقرار سازند و در جهت رشد و کمال حرکت کنند.در تربیت هنری علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای رشد خلاقیت و تخیل دانش آموزان،آشناکردن آنها با شیو ه های بیان و ابراز هنرمندانه، طراحی و اجرای هنری به کسب آگاهی از هنر و تاریخ آن،قدردانی از هنرمندان و آثار هنری و ارزشمند شمردن آنها توجه شده است.
به تعبیری، مفهوم تربیت هنری که به هنرمتعهد و خلاق مربوط می شود، می تواند به فرایند رشدِ تیزبینی سرعت ببخشد و حساسیت فرد را نسبت به زیبایی افزایش دهد.

مقدمه:
هنر به معنی زیبایی شناسی و زیبایی آفرینی است، که شامل هر نوع فن و پیشه زیبا و جالب در عرصه های گوناگون می شود. هنرمند کسی است که با شناختن زیبایی ها، در پرتو علم و عقل بتواند از آنها بهره گیرد، و عامل خلاقیت و سازندگی و رشد و تعالی خود و دیگران گردد. به عنوان مثال اگر بانویی با شناخت زیبایی ها و عوامل پیدایش آنها درمورد تربیت کودک از آغاز انعقاد نطفه- بلکه قبل از آن- تا هنگام تولد و بعد از آن، و سپس رعایت دقیق آنها، همت کند، می تواند ازنظر صورت و سیرت فرزندی زیبا پدید آورد، و همین هنر مهم اجتماعی است که می تواند سرچشمه آثار و نتایج درخشان گردد، و محتوای شعر فردوسی را تحقق بخشد که گفت:

زنان را همین بس بود یک هنر *** نشینند و زایند شیران نر


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) وبیان تاریخچه خط


دانلود گزارش تخصصی نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) وبیان تاریخچه خط

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 20 کد محصول :6759 حجم فایل:55,48 KB نوع فایل :rar 


اقدام پژوهی چگونه توانستم مشارکت دانش آموزانم را در فعالیت های گروه علوم تجربی تقویت کنم

چکیده

آنچه که برای بسیاری از معلمان و دست‌ اندرکاران آموزش و پرورش و خانواده‌ها مطرح است، این که در امر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان،عملکرد گروهی و همکاری(مشارکتی) میان آنها مهم‌تراست یا رقابت انفرادی؟
در گذشته اعتقاد بر این بود که کلاس درس باید از آرامش و سکوت مطلق برخوردار باشد و نیز دانش‌آموزان را به رقابتی سخت و تنگاتنگ با یکدیگر وا می‌داشتند. اما امروزه بسیاری از مدارس در صدد استفاده از برنامه‌هایی هستند که دانش‌آموزان را به بیان عقید و همکاری و مشارکت در یادگیری دعوت می‌کنند، در دهه‌های اخیر یادگیری مشارکتی و همکاری و تعاون در گروه، موضوع بحث انگیزی در آموزش شده است و معلمان در حال تجربه کردن روش‌های یادگیری مشارکتی و گروهی هستند تا سطح آموزش را در کلاس‌های خود از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهند.در این اقدام پژوهی تلاش کردم چگونگی تقویت فعالیت های گروهی دانش آموزان پایه اول متوسطه مدرسه فاطمه الزهرا به درس علوم تجربی بپردازیم.

مقدمه

موضوع اصلی من(چگونه توانستم مشارکت دانش آموزلنم را در فعالیت های گروه علوم تجربی تقویت کنم)میباشد.یادگیری به روش همکاری گروهی بسیار موثرتر و مفیدتر از یادگیری به روش انفرادی و رقابت‌آمیز است. یادگیری به روش همکاری گروهی، باعث می‌شود دانش‌آموزان بیشتر با هم مباحثه و مراوده داشته باشند و به تجزیه و تحلیل و ارزشیابی دیدگاه های یکدیگر بپردازند. به عبارت دیگردانش‌آموزان با این روش به سطوح بالاتر یادگیری دست می‌یابند در حالی که وقتی کلاس به روش غیرگروهی پیش می‌رود، دانش‌آموزان بیشتر به یادگیری در سطوح پایین‌تر مانند فراگیری دانش می‌پردازند و فرصتی برای دستیابی و تجزیه و تحلیل مطالب به دست نمی‌آورند. همکاری سازنده با دیگران در پیشرفت و موفقیت انسان موثر است و اگر دانش‌آموزان مهارت سازگاری با افراد را بیاموزند، با تکرار و رشد این مهارت در زندگی شخصی و اجتماعی خودشان به سازگاری دست می‌یابند. دانش‌آموزان این مهارت را در سایه فعالیت‌های گروهی و براثر بروز و ظهور اختلاف سلیقه‌ها و با هدایت معلم خویش به دست می‌آورند. رقابت دارای آثار نامطلوب روانی و اجتماعی فراوانی است و عواقب منفی آن بیش از نتایج مثبت آن است. لذا هدف پژوهشکر در این اقدام پژوهی این است که به چگونگی مشارکت دانش آموزان را در فعالیت های گروه علوم تجربی مدرسه فاطمه الزهرا درس علوم تجربی بپردازیم.


لینک دانلود:


اقدام پژوهی چگونه توانستم مشارکت دانش آموزانم را در فعالیت های گروه علوم تجربی تقویت کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم مشارکت دانش آموزانم را در فعالیت های گروه علوم تجربی تقویت کنم


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات: 17 کد محصول :6760 حجم فایل:31,17 KB نوع فایل :rar 


دانلود گزارش تخصصی تعریف تربیت و راهکارهایی برای داشتن یک دانش آموز نمونه و سالم

دانلود گزارش تخصصی تعریف تربیت و راهکارهایی برای داشتن یک دانش آموز نمونه و سالم
چکیده:
تربیت یکی از مباحث مهم روانشناسی و علوم تربیتی نیز هست و روانشناسان و مربیان ، توصیه های زیادی به والدین و معلمان ارائه می کنند . با وجود این همه توجه و توصیه ، چه اتفاقی می افتد ؟ صرف نظر از مباحث کلی درباره تربیت ، با نگرش کاربردی و معطوف به فرهنگ ایرانی ، وضعیت ما در این خصوص چگونه است ؟ جهت گیری های عمده نظام اجتماعی ما در تربیت چیست ؟ خانواده ها و مدارس ایرانی ، در تربیت دانش آموزان و نوجوانان چقدر جدیت دارند و اهداف و ایده آل های آنان چیست ؟

مقدمه:
اگر بخواهیم تعریف واضحی از تربیت ارائه کنیم باید بگوییم که تربیت، آموزش رفتارهای خوب و نشان دادن رفتارهای بد برای جلوگیری از انجام آن به کودک است. به عبارت دیگر، « تربیت » به کودک پیروی از مجموعه قواعدی را می آموزد و شامل روش های تنبیهی و تشویقی است. اما همین چند جمله در عمل چنان بر والدین دشوار است که گاه فاصله آن ها تا تربیت صحیح فرسنگ ها دور است.کلید اصلی شیوه تربیتی مناسب درک شخصیت خلق و خوی کودک است تا در کنار آن بتوانید استعدادها و تمایلات او را بهتر شناسایی کنید.

....................

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
بیان مساله: ۴
والدین و معلمان ، افراد سازنده معنای دنیای یک دانش آموز هستند ۵
آموزش روش های تفکر ۶
به سوی تربیت آسان ۸
نکات کوچک موفقیتهای بزرگ ۱۰
۲۵ نکته برای والدین و معلمان در مورد فرزندان و دانش آموزان خود: ۱۳
نتیجه گیری: ۱۶
منابع: ۱۷



لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی تعریف تربیت و راهکارهایی برای داشتن یک دانش آموز نمونه و سالم

دانلود گزارش تخصصی تعریف تربیت و راهکارهایی برای داشتن یک دانش آموز نمونه و سالم


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰

تعداد صفحات: 30     کد محصول :6761      حجم فایل:174,26 KB      نوع فایل :rar 


اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به خود مراقبتی

دانلود اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به خود مراقبتی
چکیده
از زمانی که به سمت مربی بهداشت مشغول شده ام ، متوجه عدم علاقه و توجه برخی از دانش‌آموزان به به خود مراقبتی شده‌ام .خود مراقبتی ، گام اول سلامت دانش آموزان است . گام اول سلامت همین است که دانش آموزان باید یاد بگیریند از خودشان مراقبت کنند . بین ۶۵ تا ۸۵ درصد از مراقبتهایی که به سلامت ما منجر می شود ، محصول همین خود مراقبتی است؛ یعنی فعالیتهایی که دانش آموزان یا خانواده شون برای حفظ یا ارتقای سلامت آنها ، پیشگیری از ابتلا به بیماری ، درمان بیماری را یا کاهش عوارض آن انجام می دهند .من نیز بعنوان مربی بهداشت دوره متوسطه ۱ مدرسه سمیه تصمیم دارم که در خود مراقبتی دانش آموزان سهمی برای تحلیل و اجرای آن در دانش آموزان داشته باشم.

مقدمه
موضوع اصلی اقدام پژوهی من( تشویق دانش آموزان به خود مراقبتی) است.هدف من نیز از انجام این پژوهش تشویق به خود مراقبتی خودشان در این دوره تحصیلی متوسطه ۱ من مربی بهداشت آنها هستم. امروزه تامین سلامت دانش آموزان یکی از چالش های عمده مدارس شده است.تغییر در شیوه زندگی و نابودی محیط زیست همه را تحت تاثیر قرار داده است.بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری قلبی ، دیابت و ایدز در حال افزایش هستند. بسیاری از این بیماری ها و اختلالات از طریق آموزش ، ارتقاء سلامت و اقدام های حمایتی قابل پیشگیری است . کودکان و نوجوانانی که با آموزش کافی ، رژیم غذایی متعادل ، مکان سالم و ایمن برای بازی و تمرین و حمایت عاطفی برای رشد شخصیتی، تکامل می یابند برای مواجهه با چالش های آینده زندگی آماده تر هستند. دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود. دلیل منطقی که من را وادر به انجام چنین پژوهشی کرد،علاقه نداشتن دانش آموزان به خود مراقبتی است.

فهرست
چکیده ۵
مقدمه ۶
بیان مسئله(توصیف وضع موجود ۷
اهداف کلی ۸
یافته های علمی ۹
گردآوری اطلاعات شواهد ۱ ۱۷
تجزیه و تحلیل داده ۱۸
پیشنهادات و راهکارها ۲۶
اجرای راه حل ۲۸
نتیجه گیری ۲۹
منابع ۳۰


لینک دانلود:

دانلود اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به خود مراقبتی


دانلود اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به خود مراقبتی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
  تعداد صفحات: 14     کد محصول :6762      حجم فایل:31,46 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی هنر

دانلود گزارش تخصصی هنر از دیدگاه اسلام و تاثیر آن در زندگانی اهل البیت (ع)
چکیده:
در بین روشهای پذیرفته شده برای رساندن پیام، آن که بیشترازهمه مورد توجه است، استفاده ازروش غیرمستقیم است. در متون دینی هم بسیار به این روش توجه شده است؛ ان جا که امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) برای تتبین خطای پیرمرد، وضو می سازند و او را به قضاوت می خوانند پیدا ست که اگر روش غیر مستقیم با بهره گیری از اثر هنری همراه باشد، تاثیر ان دو چندان خواهد بود
به حقیقت که در داستانهای انها برای بینش مندان، پند اموزی است. بدیهی است که گزینش قران به عنوان معجزه پیامبر (صلی الله علیه و اله) از سوی خداوند به منظور پذیرش پیام الهی از طریق هنر قران بوده است. چنان که تاریخی بخوبی گواهی داده است که بخش عظیمی از سهم پذیرش اسلام توسط مشرکان – خصوصا در اوائل بعثت – بر عهده هنر گفتاری قران بوده است. هم اکنون نیز، تهاجم فرهنگی که خطر ان کشورهای اسلامی وغیراسلامی را مورد تهدید جدی قرار داده عمدتا درمایه های هنری – فیلم، سینما و ویدئو وغیره – انجام می گیرد. تکیه بر پدیده های هنر در شبیخون فرهنگی بیشتر بدین خاطر است که پذیرش پیام، هر چندکه ضد اخلاق باشد، از راه هنر اسانتر انجام می پذیرد؛ زیرا تاثیر ان؛ غیرمستقیم است.



لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی هنر از دیدگاه اسلام و تاثیر آن در زندگانی اهل البیت (ع)


دانلود گزارش تخصصی هنر از دیدگاه اسلام و تاثیر آن در زندگانی اهل البیت (ع)


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 20     کد محصول :6763      حجم فایل:63,9 KB      نوع فایل :rar 



فرهنگ کتابخوانی

چکیده

مطالعه یکی از عوامل مؤثر برای شکوفایی استعداد‏های با لقوه انسانی برای رسیدن به کمال است در پرتو مطالعه انسان می تواند با عقاید و افکار گذشتگان  آشنا شود و راه خیر و صلاح را از راه  فساد تشخیص  دهد.  مطالعه عامل موثری برای جلوگیری از تک بعدی  فکر کردن است و زمینه  پرورش استعدادهای  بشر را در ابعاد  مختلف فراهم  می کند و یکی از ارکان توسعه و پیشرفت هر کشوری می باشد عادت به مطالعه مستمر و مفید بخصوص برای جوانان یک نیاز اساسی در آموزش و پرورش کشور است و لازم است اولیاء دانش آموزان و مسئولین دبیرستانها و دست اندرکاران  نظام  تعلیم  و تربیت  با هدف به هنگام  کردن اطلاعات  خود آشنایی با یافته‏های پژوهشی محققان و متخصصان در این امر مهم اقدام نمایند. یافتن راهی مناسب برای آموزش اولیاء با شیوه‏های تخصصی و  وادار کردن دانش آموزان به مطالعه کتب غیر درسی امری ضروری به نظر می رسد.

 

 

مقدمه

موضوع اصلی(چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به مطالعه کتب غیر درسی جهت افزایش فرهنگ کتابخوانی ترغیب)نمایم میباشد.هدف من از انجام این پژوهش افزایش مطالعه کتابخونی و ترغیب آن به کتابهای غیر درسی است. علاقه به خواندن و مطالعه برای دانش‌آموزان، مهم و اساسی است. اهمیت مطالعه تا جایی است که سازمان ملل، «حق خواندن» را جزو حقوق دانش آموزان به‌حساب آورده است. وجود سازمان‌های دولتی و غیردولتی (NGO ) برای ترویج مطالعه در جهان و تجهیز کتابخانه‌ها (اعم از آموزشگاهی و عمومی) و اهدای بسته‌های آموزشی جذاب و غنی به‌شکل رایگان از سوی دولت‌ها به دانش‌آموزان، بیانگر اهمیت قائل شدن برای امر کتابخوانی است.اثرات مثبت و فایده‌های مطالعه و کتابخوانی بی‌شمارند و در میان همه‌ی ملل پذیرفتنی، برخی از این اثرات عبارتند از: افزایش علم و آگاهی، پیشرفت تحصیلی، ایجاد تفکر و خلاقیت، آرامش روحی (کتاب‌درمانی)، لذت معنوی، یادگیری راه و رسوم زندگی (مهارت‌های زندگی)، تعمیق و گسترش نگاه و فکر، پندآموزی از تجربیات گذشتگان، غنی‌سازی اوقات فراغت، بسترسازی برای تولید علم و ...من نیز بعنوان دبیر ادبیات فارسی مدرسه(---------)با موضوع اعلام شده به این بحث در این اقدام پژوهی پرداخته ام.


لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونه توانستم علاقه دانش آموزان مدرسه را به مطالعه و کتابخوانی علاقه مند کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم علاقه دانش آموزان مدرسه را به مطالعه و کتابخوانی علاقه مند کنم

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 17     کد محصول :6764      حجم فایل:26,83 KB      نوع فایل :rar 



گزارش تخصصی بهداشت چیست

دانلود گزارش تخصصی بهداشت چیست؟ و راهکارهایی برای اجرای بهداشت فردی دانش آموزان
چکیده:
دنیای یک دانش آموز را خانه مدرسه و جامعه پیرامون آن تشکیل می دهد این مکانها باید به گونه ای باشند که از هر لحاظ به نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد. در آموزش و پرورش نوین، فضای فیزیکی به عنوان یک عامل زنده و پویا در انجام فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان تلقی می گردد. توجه به مسائل و فاکتورهای فیزیکی و بهداشتی و ایمنی در محیط های آموزشی موثرترین و اساسی ترین عامل رشد طبیعی از نظر جسمی، روانی و فراگیری مطالب در دانش آموزان است. از این رو یکی از مهم‌ترین، و تاثیرگذارترین مسایل بهداشتی مدرسه، رعایت بهداشت محیط و ایمنی آن می باشد.
برآمدیم تا بتوانیم با ارائه یک تصویر علمی و آماری وضعیت بهداشتی و ایمنی مدارس گامی هرچند کوچک در جهت ارتقا بهداشت مدارس این شهر برداشته باشیم.

مقدمه:
بهداشت محیط مدارس عبارت است از کنترل عواملی از محیط زندگی دانش آموزان که بر روی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان تاثیر گذارند و در پیشگیری از انتقال بیماریها و ارتقاء سطح بهداشت محیط مدارس اثرمستقیم دارد . در صورتی که اصول بهداشت محیط مدارس رعایت نشود دانش آموزان ممکن است به انواع بیماری های انگلی، عفونی و اسهال مبتلا شوند. به طوری که بررسی های انجام شده بر روی دانش آموزان حاکی از آن است که ۵۹ درصد مبتلا به عفونت انگل های روده ای و ۵/۲۹ درصد آلوده به تک یاخته گان بودنند(. همچنین هرگاه وضعیت ایمنی مدارس در سطح قابل قبولی نباشد احتمال وقوع حوادث، جراحت و مرگ دانش آموزان وجود دارد) و اگر معیارهای ارگونومی مدارس رعایت نشود خستگی و ناراحتی های اسکلتی و ماهیچه ای را به همراه خواهد داشت. مهمترین عوامل کاهش دهنده سطح بهداشت محیط، ایمنی و ارگونومی در مدارس عبارتند از : ناکافی فضای آموزشی، نزدیکی مدارس به مکان های غیر بهداشتی و غیر ایمن، قدیمی بودن ساختمان مدارس، شرایط غیر بهداشتی توالت دستشویی و آبخوری و غیر بهداشتی و غیر ایمن بودن کلاس درس و محوطه مدرسه، امکان برق گرفتگی و آتش سوزی، ناکافی بودن امکانات کمک های اولیه نامناسب بودن تخته میز و نیمکت دانش آموزان می باشد(۱۰). با توجه به مسائل فوق در رابطه با بهداشت مدارس و اهمیت آن، مسائل و مشکلات فراوانی وجود دارد که لازم است با شیوه های علمی ریشه یابی و بر طرف شوند. در راستای همین باور ما در صدد بررسی وضعیت بهداشت محیط و ایمنی مدارس نظیر: وضعیت بهداشت محیط توالت ها، دستشویی، آبخوری، موقعیت مکانی وضعیت جمع آوری زباله و فاضلاب، وضعیت بهداشت و ایمنی کلاس و سایر موارد.

لینک دانلود:

گزارش تخصصی بهداشت چیست؟ و راهکارهایی برای اجرای بهداشت فردی دانش آموزان

گزارش تخصصی بهداشت چیست؟ و راهکارهایی برای اجرای بهداشت فردی دانش آموزان

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 30     کد محصول :6765      حجم فایل:82,83 KB      نوع فایل :rar 



اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از آزمایشات علوم دانش آموزانم را به این درس علاقه کردم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از آزمایشات علوم دانش آموزانم را به این درس علاقه کردم
چکیده
در این پژوهش قصد دارم با استفاده از آزمایشات علوم دانش آموزانم را به این درس علاقه کردم علوم تجربی و نیز جایگاه مهم در استفاده بهینه از آزمایشگاه و امکانات موجود در مدارس بپردازم.
هر چند در انجام آزمایش و آموزش اثر بخش علوم تجربی در مدارس، مشکلات و موانع متعددی وجود دارند؛ اما باید توجه کرد که در چند دهه اخیر، هیچیک از موضوع‌های درسی در سطح جهان، به اندازه علوم تجربی دچار تغییر و تحول نشده است. گر چه محتوای درس علوم تجربی، خود به خود به دلیل پیشرفت فزاینده‌ی علم و دانش بشری روز به روز جدیدتر می‌شود. ولی این تغییر تنها از جنبه محتوای آموزشی علوم را در بر نمی‌گیرد. این نکته مورد قبول است که دانش آموزان در آینده در شرایط متفاوت باش رابط کنونی زندگی خواهند کرد. و با مسائل کاملاً جدیدی رو به رو خواهند شد. بسیاری از مسائلی که در آینده با آن‌ها مواجه خواهند شد. هم اکنون یا اصلاً وجود ندارند و یا آن قدر به نظر ما مهم نمی‌آیند که قابل طرح در برنامه درسی باشند.

کلیدواژه : آزمایشگاه، علوم تجربی، آموزش

مقدمه
تغییر رویکردهای آموزشی و علاقمند کردن دانش آموزان و نوآوری در روش‌های آزمایشی و ارائه‌ی محتوا با روش‌های اثر بخش، از حیاتی‌ترین برنامه‌های اقدام پژوهی من در توسعه و پیشرفت علوم تجربی پایه هشتم محسوب می‌شود.



لینک دانلود:


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از آزمایشات علوم دانش آموزانم را به این درس علاقه کردم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از آزمایشات علوم دانش آموزانم را به این درس علاقه کردم


  • ali ahmadi