پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

گزارش تخصصی,گزارش تخصصی معلمان,گزارش تخصصی درباره,گزارش تخصصی در مورد,گراش تخصصی راجع به,گزارش تخصصی کلاس,گزارش تخصصی پایه,گزارش تخصصی معاون اجرایی,گزارش تخصصی مدیر مدرسه,گزارش تخصصی آموزگار,گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی دبیران,گزارش تخصصی معلمان دبیرستان,گزارش تخصصی بصورت ورد,گزارش تخصصی بصورت ورد وآماده,گزارش تخصصی دبیر,گزارش تخصصی هنر آموز,گزارش تخصصی هنرستان,گزارش تخصصی متوسطه 1, اقدام پژوهی, اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, اقدام پژوهی پایه ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, اقدام پژوهی در مقطع دبستان, اقدام پژوهی در مقطع دبیرستان, اقدام پژوهی در مقطع راهنمایی, دانلود اقدام پژوهی, دانلود اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی, دانلود رایگان اقدام پژوهی, دانلود مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف, مجموعه کامل اقدام پژوهی با موضوعات مختلف تجربیات,تجربیات بصورت ورد,تجربیات برای ارتقای شغلی,تجربیات برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات معاون آموزگار,تجربیات یک معاون آموزگار,تجربیات و مستندات یک معاون آموزگار,تجربیات معاون آموزگار برای ارتقای شغلی ارشد به خبره,تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره به عالی,تجربیات معاون آموزگار ابتدایی,مستندات آموزشی ارتقای شغلی معاون آموزگار,تجربیات دبیران,تجربیات آموزگار,,اقدام پژوهی,اقدام پژوهی چیست,اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی,اقدام پژوهی رایگان,اقدام پژوهی معلمان,اقدام پژوهی درس ریاضی,اقدام پژوهی املا,اقدام پژوهی ریاضی,اقدام پژوهی اضطراب,اقدام پژوهی چیست,اقدام پژوهی چیست,تحقیق اقدام پژوهی چیست,مراحل اقدام پژوهی چیست,نمونه اقدام پژوهی چیست,اقدام پژوهی معلمان چیست,مقاله اقدام پژوهی چیست,طرح اقدام پژوهی چیست,روش اقدام پژوهی چیست؟,اقدام پژوهی ابتدایی املا,اقدام پژوهی ابتدایی ریاضی,نمونه اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,اقدام پژوهی سوم ابتدایی,اقدام پژوهی اول ابتدایی,دانلود اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی دوم ابتدایی,موضوع اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی رایگان,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی درس ریاضی,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی درس املا,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی پایه اول,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 30     کد محصول :7212      حجم فایل:77,58 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده:

تحولات بی حد و حصر در بنیان های جوامع،که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدید آمدن شکاف هایی منجر شده که انسان های امروز را ناگزیر از همنواسازی خود با شرایط جدید کرده است.  در چنین فضایی، بحران هایی پیش روی افراد پدید می آید که اگر متوقف نشود دنیای روحی، روانی آنها را متلاطم می کند. آسیب های اجتماعی و روحی و روانی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، مشکلات تحصیلی، اختلافات خانوادگی، نارضایتی شغلی، اضطراب، افسردگی و..... محصول تحولات زندگی صنعتی اند. سؤال اینجاست که در کنار توسعه شگفت انگیز علوم و فنون دانش امروز چه چیزی باید بتواند پاسخگوی بحران های روحی،روانی انسان ها باشد؟     بحران هایی که متعاقب پیشرفت علوم و تکنولوژی بر انسان ها رخ نموده است.

در پاسخ به این سؤال علم «مشاوره و روانشناسی» قد علم می کندمشاوره از تمامی فعالیتهای اخلاقی تشکیل یافته است که در آن مشاور متعهد، تلاش می کند تا به مراجع کمک کند تا به آن دسته از رفتارهایی بپردازد که بتواند به حل مشکلات و مسائل اومنجر شوند. ازطریق مشاوره و راهنمایی فرد نه تنها وضع فعلی خود رادرک می کند، بلکه از آنچه که به صورت آن در خواهدآمدنیز آگاه می شود. راجرز معتقد است که هدف بیشتر مشاغل یاری دهنده که شامل مشاوره وراهنمایی نیز می شود، افزایش رشد شخصی وروانی فرد در مسیر رشد اجتماعی است. هم چنین ازطریق «خدمات راهنمایی ومشاوره»       می توان تواناییها ونیز محدودیت های دانش آموزان راشناخت واز امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد. مشاور تحصیلی با شناخت دانش آموزان در زمینه های گوناگون می تواند آنان را به رشته های تحصیلی مناسب راهنمایی کندوآنان را در حل مشکلات یاری دهد. اهداف آموزش وپرورش زمانی تحقق خواهند یافت که برنامه ها و محتوای آموزشی با توجه به نیازها وامکانات دانش آموزان تهیه و اجرا گردند. .در مقاله حاضرپس از ذکر مقدمه ای چند د رقسمت تجزیه وتحلیل مطالب به ترتیب به فایده و اهمیت مشاوره، تاریخچهٔ راهنمایی و مشاوره، تعاریف راهنمایی و مشاوره، اهداف مشاوره وراهنمایی، ضرورت مشاوره در مدارس،مشاوره وراهنمایی در نظام آموزش و پرورش، نقش مشاور در مدارس، امور تحصیلی، تأمین بهداشت روانی، دانش آموزان و مهم ترین وظایف کادر آموزشی در برابر برنامه مشاوره و راهنمایی پرداخته شده است. 


لینک دانلود:

تجربیات مدون مشاور دبیرستان


تجربیات مدون مشاور دبیرستان


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 30     کد محصول :7213      حجم فایل:69,78 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

 

مشاوره وکودکان استثنایی

هر فردی در هر شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی فارغ از سن، جنس و .... در زندگی با مشکلاتی روبرو می شود که حل یا کاهش تأثیرگذاری آن مشکلات بر زندگی، نیاز به تصمیم گیری مناسب با توجه به راه حل ها و منابع موجود دارد. کودکان ودانش آموزان استثنایی ووالدین آنها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مشاوره با کودکان استثنایی و والدین آنان، حساسیت های بیشتری را طلب می کند، چراکه این دانش آموزان بدلیل محدودیت هایی که دارند به کمک بیشتری نیاز دارند تا بتوانند ارتباط مناسبی برقرار نمایند ووالدین آنها در سطح واقع بینانه ای در مورد فرزند خود و امکانات موجود عمل کنند.

تعریف:

 مشاوره، رابطه ای است منحصر بفرد که در آن به مراجع فرصت یادگرفتن، احساس کردن، فکر کردن، تجربه کردن وتغییر دادن به شیوه ای متناسب خود داده می شود.

یک مشاور به فرد دارای مشکل کمک می کند تا ضمن شناخت مسایل و مشکلات خود، راه حل های اجتماعی مشکل را ارائه دهد و سرانجام به حل آن بپردازد.

مشاور از طریق شناخت و درک عمیق ویژگی های شخصیتی مراجع، وی را در سازگاری موثرتر با خود و محیط اطرافش یاری می دهد و به تشخیص مشکلاتی می پردازد که بر سر راه رشد وجود دارد تا از این طریق، ظرفیت های خویش را شناخته و به رشد و شکوفایی برساند.

 

اهداف مشاوره در مدارس استثنایی:

 -  شناخت دانش آموزان استثنایی و تسهیل رشد همه جانبهٔ آنان

- ایجاد تغییر در رفتار دانش آموزان و تأمین بهداشت روانی مناسب (به صورتی که دانش آموزان استثنایی بتواند مسوولانه زندگی کند و رفتارش مستقل و منسجم باشد و در نهایت به حل مشکلاتش موفق شود.)

- ایجاد رابطه بین دانش آموزان و والدین ومعلمان وسایر افراد

- ایجاد پیوند بین اولیاء و مربیان با امکانات و نیازهای جامعه

- کمک به تعادل و استحکام خانواده برای پذیرش معلولیت فرزند، و رسیدن به مرحله سازگاری

- کمک به والدین و مشارکت بهینه در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان

رویکرد ارایه خدمات:

 ارایه خدمات مشاوره ای یک فعالیت گروهی است، مشاوران در مدارس استثنایی بعنوان عضوی از تیم آموزش و توان بخشی می توانند زحمات طولانی مدت معلمان وسایر کارکنان مدارس را اثربخش تر سازند، زیرا در تحقق اهداف آموزشی و توان بخشی و رشد و تکامل دانش آموزان، افراد متعددی نقش دارند هر یک از کارکنان مدرسه با توجه به حیطه وظایف خود، در فراهم کردن زمینه ارائه خدمات مشاوره موثرند، به عبارت دیگر بسیاری از کارکنان مدرسه نظیر معلمان، می توانند موارد مربوط به قوت و ضعف درسی و رفتاری شاگردان را پی برده و جهت بررسی تخصصی به مشاوران ارجاع نمایند و مشاوران نیز براساس دانش نظری و تجارب علمی دانش آموزان، والدین را در رفع مشکلات شخصی و سازشی یاری می دهند.


لینک دانلود:

تجربیات مدون مشاوره کودکان استثنایی


تجربیات مدون مشاوره کودکان استثنایی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
   تعداد صفحات: 51     کد محصول :7214      حجم فایل:80,54 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

 باید بپذیریم وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می توانیم به آمال و اهداف آموزشی دست یابیم.باید بپذیریم مسئولیت اولیای مدرسه بخصوص معاونین مسئولیتی بسیار خطیری می باشد. معاونین مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگار و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی و نوجوانان هستند و مدرسه محلی است که درآن هر دانش آموز به منظور ارضای نیازهای خویش و براساس تجربه های قبلی رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهد.

 مثلاً یک دانش آموزی پرخاشگر و بی انضباط است و دیگری فعالیت و پشتکار دارد، سومی رهبری می کند و آن یکی دلقک پیشه است و لودگی پیش می گیرد. بنابراین ما باید مدرسه را به محیطی تبدیل کنیم که در آن هر دانش آموزی بتواند دوست داشتن و دوست داشته شدن و احساس با ارزش بودن را تجربه کند. بخصوص که مدرسه ما  بوده و همین امر موجب می گردد که این پناه در بیشتر موارد از داشتن فرصت های کافی و یا برابر با سایر دانش آموزان هم سن و سال خود محروم بوده و نتوانند تجارب اخلاقی و رفتاری درستی را در جهت اجتماعی شدن کسب نمایند. هرچند سن و سال این دانش آموزان به طور معمول حداقل سه تا پنج سال بیشتر از سایر دانش آموزان هم پایه خویش است اما چون در بسیاری از خانواده ها نشان دادن این را برای خود عیب دانسته و گاها آن ها را پنهان می کنند، معمولا فقط در فضای داخلی خانه ها بزرگ شده و قادر نیستند ضمن داشتن یک رابطه و تعامل سالم با دیگران رفتارهای صحیح اجتماعی را فراگیرند و بتوانند درگروه های مختلف اجتماعی شرکت کرده، هویت اجتماعی خویش را بهتر بیابند.


لینک دانلود:

تجربیات مدون معاون آموزشی

تجربیات مدون معاون آموزشی


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
 تعداد صفحات: 50     کد محصول :7215      حجم فایل:63,31 KB      نوع فایل :rar 


 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده:

دراین مقاله ضمن ارائه تعاریف مختلف ازرضایت شغلی؛شاخص های رضایت شغلی وپیامدهای رضایت شغلی به صورت کلی،راهکارهایی جهت افزایش رضایت شغلی معاون آموزگاران درسطح اموزشگاه،منطقه،سازمان ووزارت آموزش وپرورش ارائه ودرپایان نتیجه گیری می شود.

کلیدواژه:رضایت شغلی،معاون آموزگار،آموزش وپرورش

مقدمه:

یکی ازمهمترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران،گسترش همه جانبه ی آموزش وپرورش درتمام نقاط کشوروبه خصوص گسترش آموزش وپرورش عمومی درنقاط محروم روستایی وعشایری می باشد.هم اکنون باتوجه به کنترل شدیدجمعیت ومهاجرت روستاییان به شهرهاودرپی آن کاهش جمعیت روستاهادرسالهای اخیروازطرفی روندروبه گسترش افزایش کلاس های چندپایه وتبدیل اکثرمدارس بزرگ به مدارس کوچک؛درمی یابیم که جهت نیل به این هدف مقدس،توجه به نیازها،مسائل ومشکلات معاون آموزگاران به عنوان گرداننده ی این نوع مدارس وهرآنچه موجبات رضایت شغلی آنان رافراهم کندبیش ازپیش ضروری می نماید.

 

 

تعریف رضایت شغلی:

احساس رضامندی شغلی ازاساسی ترین موءلفه های بهداشت روان،پویایی،کارآمدی وخلاقیت شاغلین هرشغل وحرفه ای است.محققان رضایت شغلی راازدیدگاه های گوناگوتی تعریف کرده اند.گروهی رضایت شغلی رابراساس نوع عامل روانی تعریف کرده وآن رانوعی سازگاری عاطفی باشغل وشرایط اشتغال می نگارند. هاپاک استادتعلیم وتربیت دانشگاه نیویورک،رضایت شغلی رامفهومی پیچیده وچندبعدی می داندواین مفهوم راباعوامل جسمانی،روانی واجتماعی مرتبط می کندوتاکیدمی کند تنهایک عامل موجب رضایت شغلی نمی شودبلکه ترکیبی ازمجموعه عوامل گوناگون سبب می شودکه فردشاغل درلحظه ی معینی ازشغلش احساس رضایت نمایدوازآن لذت ببرد.

گروهی دیگرازمحققان عوامل مختلفی ازقبیل درآمد،ارزش اجتماعی،شرایط محیط کاروفرآورده های آن رابه عنوان عوامل احساس رضایت ازشغل نام می برند.


لینک دانلود:


تجربیات مدون معاون آموزگار برای ارتقای شغلی خبره و عالی




  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
تعداد صفحات: 35     کد محصول :7216      حجم فایل:51,56 KB      نوع فایل :rar 


 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

وظایف معاون فنی هنرستان
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی واسلامی ومطابق مقررات اداری و مالی تحت نظارت رئیس هنرستان عهده دار انجام وظایف محوله زیر خواهد بود:
_
رعایت اصول وموازین اسلامی در انجام وظایف محوله.
_
همکاری با رئیس هنرستان وحضور به موقع در محل کار. _همکاری در امور پرورشی هنرستان.
_
نظارت بر امور دفتری واداری و مراقبت در حسن انجام مربوط به ارسال ومرسلات هنرستان.
 _
حضور در هنرستان قبل از شروع ساعت کار و رسیدگی ونظارت بر کلاس‌ها.
 _
انجام تمامی امور اداری هنرستان در غیاب رئیس هنرستان با رعایت مقررات مربوط وبر اساس اختیارات تفویض شده.
_
سعی در تزکیه والگو سازی خویش و اسوه شدن برای هنر جویان و هنر آموزان و رعایت اصول اسلامی در رابطه با راهنمایی، ارشاد و تشویق هنر جویان.
_
اقدام به تهیه وتنظیم برنامه امتحانی بر اساس آیین نامه‌های مصوب وبا نظر و همکاری هنر آموز آموزش عملی ومراقبت در حسن اجرای برنامه امتحانی وتهیه صورتجلسات مربوط و گزارش به رئیس هنرستان.
_
همکاری در انجام امور امتحانات با هنر آموز مربوط.
_
نظارت بر ثبت نام هنر جویان در غیاب رئیس هنرستان برابر بخشنا مه‌های صادره. _مطلع نمودن تمامی از بخشنامه‌ها و دستورعملهای مربوط به طرق مقتضی.
_
اقدام به تهیه وتنظیم برنامه هفتگی با رعایت اظهار نظر هنرآموز آموزش عملی.
 _
رسیدگی به ورود و خروج هنرجویان و ثبت غیبت‌های آنان در مخصوص و بررسی علت غیبت آن‌ها. _اقدام به ارسال گزارش هنرجویان برای اولیای آنان بلافاصله.
_
مراقبت درمورد ثبت نمرات در فهرست مربوط وکارنامه های اصلی و دفتر امتحانات ورایانه.
 _
نظارت بر امور مربوط به بایگانی هنرستان و معرفی هنرجویان سال آخر برای امتحانات نهایی طبق آیین نامه‌های ذیربط.
 _
نظارت بر امر بهداشت و دستشویی وکلاسهاو...
_
رسیدگی به وضع رفتاری هنرجویان در محیط هنرستان وعند اللزوم خارج ازهنرستان.
_
اقدام به تشکیل به موقع کلاس‌ها و کارگاه‌ها.
_
اطلاع حضوری و کتبی در مورد رفتار و پیشرفت هنر جویان به والدین _پاسخگویی به مراجعین و اولیا هنر جویان.
_
نظارت بر کار سرایدار ونگهبان و بازدیدهای مرتب از ساختمان‌ها از نظر اطمینان از ایمنی ساختمان، نظافت ساختمان‌های آموزشی و آزمایشگاه‌ها وسایر تأسیسات در صورت لزوم و اقدام مقتضی در رفع اشکالات موجود.
 _
تهیه پیش نویس مکاتبات مربوطه، گزارش‌ها و نظارت بر تهیه آمارهای ارسالی وغیره _انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم.

لینک دانلود:


تجربیات مدون معاون هنرستان فنی و کاردانش برای ارتقای شغلی خب




  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده:

انسان که موضوع تعلیم وتربیت و به عنوان یک عامل فعال در فرآیند تدریس مورد نظر است، نیازها و رغبت‌های متفاوتی دارد که بر اساس گفتهٔ تایلر (اگر برنامه‌ها و سایر فعالیت‌های مدرسه با توجه به رغبت‌های محصلان تنظیم شوند در این صورت به طور فعال در آن‌ها شرکت می‌کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسان تر یاد می‌گیرند بلکه می‌آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند)لذا در این مقاله به چند روش تدریس و سنجش تکوینی بر اساس نیاز و رغبت دانش آموزان اشاره شده است.



لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر علوم تجربی برای ارتقای شغلی خبره و عالی


تجربیات مدون دبیر علوم تجربی برای ارتقای شغلی خبره و عالی


  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰


    تعداد صفحات: 70     کد محصول :7219      حجم فایل:172,67 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه :

اینجانب   مدت       سال است که به تدریس درس ریاضی در مقطع  دبیرستان     در مدارس شهرستان      مشغول می باشم . در این مدت تجارب زیادی در زمینه انواع روش های تدریس و یاددهی و یادگیری درس ریاضی فرا گرفته ام . و هدف از نوشتن این تحقیق بیان این تجربیات برای استفاده سایر همکاران در تدریس درس ریاضی می باشد .

ابتدا مقدمه ای در باره درس ریاضی در زیر بیان می نمایم :

ریاضـی یکی از چند درسـی اسـت کـه در باز کــردن ذهــن دانــش   آمــوز و آمــوزش چگونــه اندیشــیدن نقــش درجــه اول را دارد اما یادگیری درس ریاضی از معضلات دانش آموزان است و  روش های یاددهی آن یکی از مسائلی است که هر معلم ریاضی با آن مواجه می شود . همچنین با توجه به این که امروزه علم باسرعت واقعا باورنکردنی در حال گسترش است این سوال پیش می آید که چگونه می‌توان از میان انبوه اطلاعات و دانش تولید شده مناسب‌ترین، بیشترین و مورد نیازترین محتوا را انتخاب نموده و آموزش داد؟ و چگونه می‌توان انتظار داشت یادگیرندگان بهترین بهره را از آن ببرند؟ امروزه ، دیگر نیازی به دانش آموزانی نیست که فقط مخزن اطلاعاتی باشند که هیچ عملکردی در پی آن نیست . بلکه باید دانش آموزان امروزی بتوانند نیاز های خود را تشخیص  دهند و از میان اطلاعاتشان ، داده ی درست را برای هدفشان انتخاب بکنند و آن ها را به کار ببرند و بین معلومات و جهان واقعی ارتباط برقرار کنند . نظام‌های آموزشی جهان برای برطرف کردن معضلات موجود، به دنبال تغییر و اصلاح روش‌ها و سیاست‌های پیشین خود هستند.در میان راه حل‌ها و پیشنهادات گسترده موجود، ساخت و سازگرایی که برخاسته از نهضت فلسفی- اجتماعی است، می‌تواند پاسخی برای رسیدن به هدف آموزش برتر باشد. به‌جای آن که دانش از پیش‌ساخته شده را به دانش‌آموزان انتقال دهیم می‌توان تدبیری اندیشید که دانش‌آموز خود به تولید علم بپردازد ، در اختیار گذاشتن ابزار لازم، ایجاد شرایط مناسب و آموزش چگونه ساختن دانش ، لازمه  این کار است. که این همان مفهوم ساخت و سازگرایی است . در این مقاله سعی شده است که روش ساخت و سازگرایی برای تدریس درس ریاضی مورد بحث قرار گیرد و مراحل یک تدریس به این روش مطرح شود .در این تحقیق ابتدا به بیان تجربیات خود در زمینه تدریس ریاضی و سپس به تبیین روش های تدریس و ارائه پیشنهادات جهت تدریس بهتر ریاضی می پردازم .

لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر ریاضی دبیرستان




  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
   تعداد صفحات: 30     کد محصول :7220      حجم فایل:55,17 KB      نوع فایل :rar 



 

 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

آنچه که در این مقاله خواهید خواند ابتدا مقدمه‌ای کوتاه در رابطه با اهمیت ریاضی و آموزش ریاضی در کشور که دارای ضعف‌های است پرداخته شه در ادامه در مورد اهداف آموزش ریاضی به طور کلی بحث‌شده که شامل: هدف پرورشی، آموزشی، فرهنگی، عاطفی و اهداف آموزش ریاضی از نظر پولیا و افلاطون بیان گردیده است.

سپس مقاله به پنج قسمت از عوامل ضعف آموزش درس ریاضی پرداخته است که هر قسمت نیز به مجموعه‌های از عوامل ضعف پرداخته است.

الف) عوامل و مشکلات ضعف آموزش درس ریاضی که مربوط به محتوای کتاب‌های درسی می‌باشد که در چهار قسمت توضیح داده شده.

ب) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی مربوط به خود دانش‌آموز که شامل 2 بخش است.

ج) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی ابتدایی مربوط به روش‌های آموزش که این عوامل به صورت مختصر توضیح داده شده.

د) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی ابتدایی مربوط به معلمان که مقدمه‌ای کوتاه بیان شده و سپس 8 مورد از این عوامل تیتروار بیان شده.

هـ) در این قسمت به چندین عامل دیگر به صورت مختصر اشاره شده است که شامل نقش فضا و مکان، نقش خانواده، نقش کلاس‌های خصوصی، کمبود یافته‌های علمی درس ریاضی، کمبود وسایل آموزشی ریاضی، عدم توجه به طرح وارده در تدریس پس از بیان عوامل ضعف آموزش درس ریاضی در دوره ابتدایی نتیجه‌گیری و جمع‌بندی از مطالب بیان شده که همه عوامل در ضعف آموزش ریاضی مؤثر هستند و تنها یک عامل را نمی‌توان مقصر اصلی شناخت در پایان مقاله راه‌کارها و پیشنهادهایی باتوحه به حوزه‌های عوامل ضعف و آموزش درس ریاضی بیان گردید که در حدود 35 راه‌کار برای رفع نواقص و مشکلات می‌باشد.


لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر ریاضی ابتدایی


تجربیات مدون دبیر ریاضی ابتدایی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
   تعداد صفحات: 30     کد محصول :7221      حجم فایل:64,53 KB      نوع فایل :rar 



 

 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

چکیده

برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمی‌شوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری  کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص  و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روش‌های گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد.

 

لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر ریاضی راهنمایی


تجربیات مدون دبیر ریاضی راهنمایی

  • ali ahmadi
  • ۰
  • ۰
  تعداد صفحات: 50     کد محصول :7222      حجم فایل:83,89 KB      نوع فایل :rar 



 


 

تجربیات مدون ارتقا حسابداری

« ویژه ارتقاء رتبه شغلی .......»

 

مختصری از تجربیات مدون :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

مقدمه

اینجانب فاطمه صحراگرد دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ریاضی آموزشگاه.............. می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان قائن است. برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمی‌شوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری  کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص  و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روش‌های گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد. یک معلم ریاضی با بیان این که باید ریاضی را به شکل عملی و کاربردی به دانش آموزان آموخت، می‌گوید: هنگامی که دانش آموز کاربرد علم ریاضی را در زندگی خود درک کند به یادگیری آن علاقه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین معلم باید این درس را با شیوه مناسبی تدریس کند. وی می‌افزاید: رابطه ریاضی در درس‌های دیگر باید مشخص شود و به دانش آموزان آموخت که در بیشتر درس‌ها مانند علوم تجربی، جغرافیا، ورزش، حرفه و فن و هنر می‌توان از این علم بهره برد. وی خاطر نشان می‌کند: نباید ریاضی را فقط در اعداد و ارقام خلاصه کرد؛ به عنوان مثال هنگامی که به دانش آموزان مفهوم مساحت و محیط را آموزش می‌دهیم بهتر است آن را در حیاط مدرسه و با اندازه گیری به وسیله متر و به شکل کاربردی و عملی نشان دهیم. وی با اشاره به این که کلاس ریاضی باید از حالت خشک و سنتی خارج و کار گروهی و یادگیری مشارکتی تقویت شود می‌افزاید: اگر دانش آموزان خودشان به قانون ریاضی برسند و آن را کشف کنند، یادگیری‌شان عمیق تر می‌شود، بنابراین بهتر است معلم بیشتر به شکل یک راهنما در کنار دانش آموزان باشد، نه این که فقط به عنوان متکلم وحده در مقابل آن‌ها قرار بگیرد. وی اظهار می‌دارد: دانش آموزان به دلیل هم سن و سال بودن، زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمند و معلم ریاضی باید از دانش آموزان قوی تر که مطلب را زودتر فرا گرفته‌اند برای ارائه مطلب به دانش آموزان دیگر کمک بگیرد.

همچنین معلمان می‌توانند از دانش آموزان داوطلب بخواهند که یکی ازدرس های ریاضی را به صورت کنفرانس توضیح دهد و او را به روش‌های گوناگون تشویق کنند آن وقت معلمان می‌توانند اثرات مثبت این روش را ببینند.


لینک دانلود:

تجربیات مدون دبیر ریاضی متوسطه


تجربیات مدون دبیر ریاضی متوسطه

  • ali ahmadi