مختصری از گزارش تخصصی :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
چکیده
طبق آمارهای بین المللی، حدود 10% دانش آموزان مدارس به علل مختلف از مشکلات رفتاری رنج می برند و این مشکلات گاه برنامه آموزشی یا کل فعالیتهای یک کلاس را مختل می کند. شناخت مشکلات این گروه از کودکان و نوجوانان و تدارک کمک های لازم برای آنها به پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان کمک می کند . در این بین دانش آموزانی وجود دارند که نمی تواند حتی برای دقایقی آرام نشسته و به سخنان آموزگار یا والدینش گوش فرادهد. وسایل بازی و سرگرمی تنها برای مدتی او را سرگرم می کند و پس از مدت کوتاهی ناآرام و بی قرار چیز تازه ای را جست وجو می کند. این کودک، نیاز به تنبیه ندارد؛ بلکه تنها به کمک همه برای بازیافتن آرامش خویش دارد. چرا که مبتلا به «بیش فعالی» بوده و این عارضه او را بازیگوش، بی دقت، ناآرام، حواس پرت و… کرده است.
مقدمه
در این تحقیق ابتدا به توصیف وضعیت موجود پرداخته ام و اطلاعات وشواهدی را از طریق مشاهده رفتار دانش آموز بیش فعال و مصاحبه با خود دانش آموز و دیگر دانش آموزان،همکاران،مدیرودیگرکارکنان مدرسه وتدارک دیدن یک نمونه پرسشنامه (مخصوص والدین او) ،را جمع آوری نموده و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیش فعالی سعی کردم از منابعی چون اینترنت ، کتابخانه ، مشاوران و .. استفاده کنم در مرحله بعد به تجزیه و تحلیل عوامل مختلف این مشکل پرداختم و با انتخاب راه حلهای اعتبار بخشیده آنها را به اجرا در آورم ودر پایان هم شاهد بهبود رفتار دانش آموز بیش فعال شدم.
تن گزارش
راهکارهای نوین برای مدرسه ای بهتر
مدرسه بی نقص بیـان مسئـله ...مدرسه اگر یک موجود زنده است این موجود زنده برای زندگی جدید نیاز به تفکر جدید ، حرکت تازه ، اهداف نو و گذر از نقص های گذشته و جلوگیری از تکرار آنها داردکه بر اساس این طرح و با نشان دادن مصادیق یک مدرسه بی نقص برای تحقق این مصادیق واهداف مورد نظرراهکارهای اجرایی و درونی با رویکرد تحول آفرینی در سطح کلاس و مدرسه مورد نظر و تأکید است . تا بتوان در همه ابعاد یک کلاس آموزشی ،پرورشی ،جسمی روحی ، علمی و دینی واخلاقی و ارزشی و . . . و در همه زمینه ها امکانات و نیروی انسانی و مشتریان وناظران و کار فرمایان این موجود زنده نگاهی نوبا باورهای نو ارائه داد و با تفکر جمعی و حمایت جمعی به آن جایگاه یعنی مدرسه بی نقص نزدیکتر شوی . ضرورت اجرای طرح آنچه پیرامون ما اتفاق می افتد و ما را وادار به تفکر عمیق می نماید در واقع ضرورت تحول است و تحول نه با حرف و نه با عمل بدون برنامه ممکن نمی شود بنا بر این امروز نیازمند تحولی از درون و از جز به کل هستیم تا امکان شروع و تحول آفرینی بر اساس امتیازات و تجربیات را برای ما فراهم نماید . نظر به سیاست های کلی نظام در وزارت و سازمان متبوع و زمینه های فراهم شده در چند سال قبل در این ناحیه ضرورت ایجاب می کند تا از سطوح کلاس و مدرسه اقداماتی عملی اعمال و در حد وسعت فکر و اندیشه و امکانات و نیروی انسانی واختیارات در سال تحصیلی جدیدو در ابعاد مختلف برنامه ریزی و اقدام عملی صورت پذیرد . اهداف مورد نظر1-ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در دوره های تحصیلی درابعاد وامورمختلف2-ظرفیت سازی و استفاده از فرصت های موجود در زمینه تحول درسطح کلاس و مدرسه3-افزایش پاسخگویی آموزش و پرورش به نیازهای جامعه و خانواده ها درابعاد فرد و اجتماعی4- تقویت مدیریت مدارس درسطح کلاسهای درس وآموزشگاه 6 ایجاد زمنیه پرورش خلاقیت ، نوآوری در بین دانش آموزاندردوره های تحصیلی6-ایجاد باور (ضرورت تفکر امروز بهتر از دیروز و فردا بهتر از امروز) در مدارس به عنوان فرهنگی سازمانی 7-ارتقاء مشارکت در مدارس ( دانش آموز، معلم ، اولیاء و 8-بهبود روش ها و سیستم مدیریتی در مدرسه بصورت مستمر 9-ایجادرضایت مشتریان مدرسه به صورت دائم10-افزایش رشد و تعالی انسانی دانش آموزان 11-ایجاد زمینه رشد و تعالی در زمینه مسئولیت پذیری دانش آموزان 12-ایجاد زمینه دانش آموز و معلم محوری در محیط آموزشگاهها وتحقق مدرسهو زندگی13-حفظ منزلت و جایگاه معلمان در محیط آموزشی توسط دانش آموزان ومشتریان14-ایجاد انگیزه برای تبدیل هر معلم به یک مدیر درمدرسه
گزارش تخصصی چگونگی کمک کردن به حل مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموز بیش فعال
- ۹۶/۰۶/۰۴